
Remus Florescu
România are nevoie acum, mai mult decât oricând, de jurnalişti adevăraţi, din aceia care vă vor cere să-i citiţi, nu să-i votaţi. Celebrităţile vor înfiinţa propriile ziare şi televiziuni, la fel cum au pus bazele unor organizaţii de caritate şi ale unor afaceri, privindu-le ca pe o extensie naturală a „brandului” lor – scriau în 2013, directorii de la Google, Eric Schmidt şi Jared Cohen în cartea „Noua eră digitală”. Cei doi vizionari şi-au imaginat un viitor complicat al presei, în care ziariştii vor fi concuraţi de aşa-zişii „jurnalişti-cetăţeni”, de bloggeri, vloggeri, influenceri, tweeter-işti şi, iată, de către celebrităţi, în condiţiile unui ecosistem în care popularitatea este determinată mai degrabă de vizibilitate, nu de coerenţa sau relevanţa conţinutului. Caragiale ar fi invidios că nu s-a gândit la o asemenea situaţie ridicolă. (…)
Adevărul
adevarul.ro