Până în 8 decembrie spațiul public va fi infectat de molima campaniei electorale. Am trecut prin destule campanii, pe vremea când eram în linia întâi, să zic așa, a presei. În campanii, de regulă, se câștigau bani frumoși (nu știu acum, am ieșit din „sistem”). Cu riscul compromiterii profesionale și morale. Pe atunci, zic eu, mai exista decență și profesionalism. Acum, mă uit și privesc trăsnit cum și nume mari (cândva) ale presei postdecembriste s-au transformat în acuzatori-manipulatori aproape prin tot ceea ce propagă în media. Vă aduceți aminte, destul de probabil, de recentul „caz” Sf. Pantelimon. Ei bine, e tăcere de mormânt acum. Nu le-a ieșit. Nu sunt probe, zice o instanță. Poate că așa e, probabil că o altă instanță va spune altceva. În orice caz, haitele de „jurnaliști” lucrează acum la alte subiecte (intuiesc, livrate fie de servicii, fie de grupurile de interese/media care susțin un candidat sau altul, un partid sau altul). Și așa va fi până în 8 decembrie. Molima se va răspândi și în social media, unde, firește, nu mai există ziariști. Și nici reglementări. Debandada nu e nouă, dar, parcă, la noi e altfel, mai urâtă, mai „patriotică”. Pe bună dreptate, cetățenii onești sunt bulversați. Destui, din păcate, sunt victime, aproape perfecte, ale manipulării (ajunsă, nu de puține ori, la cote grotești). Chiar nu mai e nimic de făcut? Pare-se că nu. Aștept, totuși, o minune. După ce lumea (politică, mai ales) se va liniști oarecum și vom ști cine va conduce țara după alegerile parlamentare și prezidențiale. După alegeri, merită, zic eu, să întrebăm răspicat și care-i faza cu rolul jurnalistului în societate…

Sursa: Magazin Sălăjean

Daniel Săuca
daniel_sauca@yahoo.com