„(…) Potrivit online.wsj.com, ziarele europene erau adeseori protejate de presiunile care le-au determinat pe rivalele lor americane să îşi reducă costurile, să îşi declare falimentul şi să caute noi venituri din reclame şi din abonamente în spaţiul online. În Franţa, ziarele au primit 800 de milioane de euro sub forma subvenţiilor de stat şi a reducerilor de taxe, anul trecut, iar Grecia avea circa 70 de ziare, înainte de criză, din care multe erau finanţate din reclame plătite de companiile deţinute de stat.

Acest sistem se prăbuşeşte – în special în sudul Europei, puternic afectat de criză. Subvenţiile pentru ziare au devenit victimele politicilor de austeritate ale guvernelor, iar veniturile din publicitatea tipărită au scăzut considerabil. Anul trecut, cotidianul francez La Tribune a devenit săptămânal, iar proprietarul cotidianului spaniol El Pais este aproape în faliment. Zeci de publicaţii din Spania şi Grecia s-au „împotmolit”. (…)”

din articolul „Ziarele europene în faţa unei noi realităţi pe piaţa media”

Mediafax

Admin
infoadsalaj@gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *