Cum stăm cu competențele ( în) mass-media?

(…) La început, disciplina „Competență în mass-media” a fost predată în circa 60 de licee. Pe parcurs, numărul unităților de învățământ s-a redus dramatic, pe de o parte din cauza finanțării precare a celor care trebuiau să susțină cursul, pe de altă parte pentru că ora pe săptămână dedicată deprinderii competențelor media era folosită, de multe ori, pentru pregătirea elevilor pentru examene. Mircea Toma, președinte al ActiveWatch, estimează că, în prezent, disciplina se mai predă în 15-20 de licee. Cifra exactă este însă greu de aflat. Ulterior, în 2007, tot ca rezultat al eforturilor ActiveWatch, s-a reușit includerea unor noțiuni de competențe media în manualul de Studii sociale pentru clasa a XII-a. Și cam atât. Dacă se întâmplă ceva în domeniul educației media se întâmplă grație inițiativei private: pe lângă ActiveWatch, desfășoară programe de educație media Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și Mediawise Society. (…)

„Competențele media, cheia spre combaterea dezinformării și a propagandei. Cum stă România la acest capitol”, o analiză de Andreea Nicolae pe digi24.ro

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/competentele-media-cheia-spre-combaterea-dezinformarii-si-a-propagandei-cum-sta-romania-la-acest-capitol-1014655

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *